Pelopolitismos

Ενημέρωση για τις συναυλίες, τις θεατρικές παραστάσεις, τα φεστιβάλ που γίνονται σε χώρους πολιτισμού της Πελοποννήσου

20|21 Ιαν. 2020 (Δ|Τ) – ΠΑΤΡΑ, Θέατρο Λιθογραφείον – «Υπόθεση Μινέττι» 

 

mineti-lithografeion-patra-20Jan2020

Η “Υπόθεση Μινέττι”, σε σκηνοθεσία Εύρης Σοφρωνιάδου και ερμηνεία Γιάννη Κουρκουμέλη, μετά από τον επιτυχημένο κύκλο παραστάσεων στο Booze Cooperativa στην Αθήνα, θα φιλοξενηθεί στο θέατρο Λιθογραφείον τη Δευτέρα 20 και την Τρίτη 21 Ιανουαρίου. Πρόκειται για την ιστορία ενός ανθρώπου που θέλησε να αντιπαρατεθεί στα γούστα του κοινού και στην κοινή γνώμη και, όπως ήταν φυσικό, κατατροπώθηκε.

Τον βλέπουμε την οριακή στιγμή που προσπαθεί να δραπετεύσει  από  την απομόνωση 30 χρόνων και να επικοινωνήσει ξανά με τον κόσμο. Περιμένοντας στο λόμπι ενός ξενοδοχείου τον σκηνοθέτη που ίσως μεσολαβήσει για την επάνοδό του στη σκηνή, ο Μινέττι – αυτός είναι ο ηλικιωμένος ηθοποιός –  αποκαλύπτει, άθελά του ίσως, τον εσωτερικό μηχανισμό που τον κράτησε στη ζωή μέχρι τότε. Είναι ο τρόπος με τον οποίο επιβίωναν ανέκαθεν στις δυσκολίες, όλοι όσοι πίστεψαν βαθιά σε κάτι: ένας μηχανισμός που σε κάνει να παίρνεις δυνάμεις από το αντικείμενο που υπηρετείς έστω κι αν αυτό σε απομυζά και σε φθείρει, βάζοντας τον εαυτό σου και την κοινωνική σου άνοδο σε δεύτερη μοίρα. Ένας μηχανισμός που σε κάνει να επιμένεις, ακόμα κι όταν βρίσκεσαι ενάντιος με το σύμπαν.

Ο Τόμας Μπέρνχαρντ έγραψε τον « Μινέττι» στα μέσα της δεκαετίας του ‘70. Η πρεμιέρα του έργου έγινε το 1976 στο Staatsschauspiel της Στουτγάρδης με τον ηλικιωμένο πια Γερμανό ηθοποιό Bernhard Minetti (η ονοματολογική σύμπτωση είναι πολύ ενδιαφέρουσα) στον ομώνυμο ρόλο υπό την καθοδήγηση του Claus Peymann. Ο Μπέρνχαρντ Μινέτι έπαιξε πολλούς πρωταγωνιστικούς ρόλους σε έργα του Τόμας Μπέρνχαρντ όλη τη δεκαετία του ’70 και σε ένδειξη αναγνώρισης και βαθιάς εκτίμησης ο συγγραφέας του αφιέρωσε το ομώνυμο έργο.

«Όμως ο καλλιτέχνης δεν είναι μ’ αυτούς! Παίζει ενάντια στο κοινό του. Ο αληθινός καλλιτέχνης οφείλει να ελέγχει την γνησιότητα των συμβόλων στα οποία υποκλίνεται η μάζα. Να τα ελέγχει και  αν παραστεί ανάγκη να τα αποκαθηλώνει. Να κάνει την τρέλα της τέχνης του, μέθοδο – να γίνεται ο ίδιος μέθοδος.  Αυτό είναι ο πραγματικός καλλιτέχνης. »

Και το θέατρο; Ο ηθοποιός;  είναι κατεδαφιστικός. Με τη φωνή του Μινέττι:

«Ότι δεν ήταν  θέατρο έγινε θέατρο –  Η ζωή  όλη έγινε θέατρο – το θέατρο τα κατάπιε όλα. 

Ο οδοντίατρος έγινε ηθοποιός για να μην χρειαστεί ποτέ ξανά ο ηθοποιός να υποδυθεί τον οδοντίατρο. Μόνο το θέατρο έχει ζωή. Δεν έχει η ζωή θέατρο. Γι αυτό και όταν το θέατρο πάει να μιμηθεί τη ζωή πεθαίνει. Εκεί στηρίζεται το θέατρο στις μέρες μας – στο θάνατο της  πραγματικής ζωής . Ο κόσμος όλος χώρεσε μέσα στο θέατρο – το θέατρο τα κατάπιε όλα .»

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Μετάφραση: Άννυ Κολτσιδοπούλου.

Δραματουργική επεξεργασία, Σκηνοθεσία: Εύρη Σωφρονιάδου

Διασκευή κειμένου, Ερμηνεία: Γιάννης Κουρκουμέλης

Βίντεο : Θωμαΐς Τριανταφυλλίδου

Κοστούμια: Θεώνη Κάπα

Μουσική επιμέλεια: Κώστας Σουρβάνος

Ερμηνεία: Γιάννης Κουρκουμέλης

«Υπόθεση Μινέττι»

(μια επέμβαση στο έργο του Τόμας Μπέρνχαρντ, «Μινέττι»)

στο θέατρο Λιθογραφείον

INFO

Δευτέρα 20/1 20:00 & Τρίτη 21/1 21:30

Εισιτήρια: 10€ & 8€ μειωμένο

Πληροφορίες – Κρατήσεις: 2610 328394 / f: Θέατρο Λιθογραφείον


Θέατρο Λιθογραφείον

Θέατρο Λιθογραφείον

Μαιζώνος 172 και Τριών Ναυάρχων, Πάτρα

Τηλ.: 261 032 8394

facebook page

Πληροφορίες

This entry was posted on 19 Ιανουαρίου 2020 by in 20/01/2020,21/01/2020,Αχαΐα,Θέατρο and tagged .

Πλοήγηση

Όλες οι κατηγορίες με πλήθος άρθρων – Αναζητήστε παλιά ημερομηνία

Pelopolitismos στο Twitter

Επικοινωνήστε μαζί μας…

pelopolitismos. wordpress@gmail.com

Πληκτρολογήστε το email σας για να ακολουθήσετε αυτό το blog και να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για νέες δημοσιεύσεις μέσω email.

Μαζί με 60 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: