Pelopolitismos

Ενημέρωση για τις συναυλίες, τις θεατρικές παραστάσεις, τα φεστιβάλ που γίνονται σε χώρους πολιτισμού της Πελοποννήσου

Καλοκαίρι 2019 – ΠΑΤΡΑ – 38ο Φεστιβάλ Πάτρας 2019 – Θεσμός Αρχαίου Δράματος

38th-festival-patras-2019

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
38ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΠΑΤΡΑΣ 2019- ΘΕΣΜΟΣ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ

• Κυριακή 23 Ιουνίου 2019
Αύλειος χώρος Εργοστασίου Τέχνης| Ώρα 9:30μμ
«Η ΝΕΡΑΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΛΗΚΑΡΙ» του Λάκη Μιχαηλίδη

Σάββατο 29 Ιουνίου 2019 (ΑΝΑΒΟΛΗ)
Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών| Ώρα 9:30μμ
«ΚΑΤΕΡΙΝΑ» του Αύγουστου Κορτώ

Συμφωνα με ενημέρωση εκ της παραγωγής, η προγραμματισμένη για αύριο Σάββατο 29/6 παράσταση ΚΑΤΕΡΙΝΑ του Αύγουστου Κορτώ στα πλαίσια του 38ου Φεστιβάλ Πάτρας 2019, λόγω ανυπέρβλητου τεχνικού προβλήματος αναβάλλεται για νεα ημερομηνία που θα ανακοινωθεί σύντομα.
Εκ μέρους της εταιρίας παραγωγής ζητούμε συγνώμη για την αναστάτωση.
Μετά τιμής
Ανδρέας Α. Ανδριόπουλος

Πρόεδρος Φεστiβάλ Πάτρας

• Κυριακή 28 & Δευτέρα 29 Ιουλίου 2019
Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών| Ώρα 9:30μμ
«ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ» του Σοφοκλή

• Πέμπτη 1 Αυγούστου 2019
Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών| Ώρα 9:30μμ
«ΚΑΤΕΡΙΝΑ» του Αύγουστου Κορτώ

• Τετάρτη 21 Αυγούστου 2019
Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών| Ώρα 9:30μμ

«TOC TOC» του Λόρεντ Μπάφιε (Laurent Baffie)

• Πέμπτη 22 & Παρασκευή 23 Αυγούστου 2019
Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών| Ώρα 9:30μμ

 «ΟΝΕΙΡΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗΣ ΝΥΧΤΑΣ» του Ουΐλλιαμ Σαίξπηρ

• Πέμπτη 29 & Παρασκευή 30 Αυγούστου 2019
Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών| Ώρα 9:30μμ

«ΓΑΜΠΡΟΙ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ» » των Τσιφόρου, Βασιλειάδη

Τετάρτη 4, Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2019
Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών| Ώρα 9:30μμ

«ΜΑΡΙΑ ΠΕΝΤΑΓΙΩΤΙΣΣΑ» του Μπόστ

Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2019
Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών| Ώρα 9:30μμ

«ΜΙΑ ΒΡΑΔΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ»| Ευανθία Ρεμπούτσικα

• Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2019
Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών| Ώρα 9:30μμ

«ΔΟΝ ΖΟΥΑΝ» του Μολιέρου

Σάββατο 14, Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2019
Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών| Ώρα 9:30μμ

«ΡΙΧΑΡΔΟΣ Ο ΙΙ – Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» του Μολιέρου

• Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2019
Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών| Ώρα 9:30μμ

Χορωδίες Ορφέα, Αντηχώ, Καθολικών
Αφιέρωμα στον Γιάννη Χριστόπουλο


058_Front

Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών

Γερμανού & Σωτηριάδου, 26224 Πάτρα

Τηλ.: 2610 220 829

Πληροφορίες και φωτογραφία από το «διάζωμα»


 

ergastasio-texnis-patra

photo by dete.gr

Εργοστάσιο Τέχνης
Ακτή Δημαίων 50, Πάτρα
Facebook


Η ΝΕΡΑΙΔΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΛΗΚΑΡΙ του Λάκη Μιχαηλίδη
Κυριακή 23 Ιουνίου 2019 – 21:30 Αύλειος χώρος Εργοστασίου Τέχνης

Η Νεράϊδα και το παληκάρι_2.jpg

Πρόκειται για την αναβίωση της κινηματογραφικής ταινίας σε σκηνοθεσία Γιώργου Βάλαρη
Ερμηνεύει ζωντανά ο Νίκος Ζωϊδάκης και συμμετέχει σε κρητικούς χορούς το χορευτικό τμήμα του Δήμου Πατρέων
«Στην Κρήτη όπου διαδραματίζεται η ιστορία μας, οι βεντέτες έχουν την τιμητική τους. Έτσι λοιπόν οι δύο γνωστές και εύπορες οικογένειες οι Φουρτουνάκηδες και οι Βροντάκηδες, κρατώντας την παράδοση της βεντέτας ανά τους αιώνες, είναι στα μαχαίρια. Δεν μιλούν, ούτε χαιρετούνται όταν ανταμώνουν και φυσικά προσπαθούν με κάθε τρόπο να κρατήσουν μακριά τα μοναχοπαίδια τους μην τύχει και ειδωθούν και αγαπηθούν. Οι Βροντάκηδες έχουν ένα κανακάρη μορφονιό, τον Μανούσο (Παναγιώτη Πετράκη) που σπουδάζει στην Αθήνα και οι Φουρτουνάκηδες επίσης έχουν μια μοναχοκόρη το Κατερινιώ (Μαρία Κορινθίου), ένα αγοροκόριτσο μέν «μπουκιά και συγχώριο» δε, που κρατάει την βεντέτα ζωντανή. Η προίκα εκείνη την εποχή επίσης είχε την τιμητική της… Έτσι οι Βροντάκηδες καλούν τον μοναχογιό τους στην Κρήτη να τον παντρέψουν με το Λενιώ, που είναι όσο «βαρέων βαρών» είναι και τα προικιά του. Οι Φουρτουνάκηδες από την άλλη, αρραβωνιάζουν το Κατερινιώ με τον ώριμο και μάλλον ασχημάντρα μεν, άρχοντα του χωριού δε, τον Καπετάν Σκανταλάκη και το ρίχνουν στο γλέντι. Σ’ αυτό το γλέντι μέλλει να συναντηθούν για πρώτη φορά το Κατερινιώ με τον Μανούσο και εκεί με την πρώτη ματιά ανθίζει ένας έρωτας μεγάλος ως σύγχρονοι Ρωμαίος και Ιουλιέττα ! Όμως όλα αλλάζουν όταν αποκαλύπτεται η πραγματική ταυτότητα των δύο νέων, με ανατροπές, κωμικές εξελίξεις αλλά και δραματικές, μέχρι να φθάσει η στιγμή που θα πούμε «και ζήσαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα»σε ένα κρητικό γλέντι», με την λύρα και τη χαρακτηριστική σφραγίδα του δημοφιλούς Κρητικού καλλιτέχνη Νίκου Ζωιδάκη!

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ, ΡΕΠΕΡΤΟΡΙΟ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ
Έναρξη 21:30 – Διάρκεια 120′

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Σκηνοθεσία: Γιώργος Βάλαρης
Ερμηνεύουν: Μαρία Κορινθίου, Παναγιώτης Πετράκης, Σταύρος Νικολαίδης Σπύρος Μεριανός, Ευτυχία Φαναριώτη, Ανδρέας
Κωνσταντινίδης, Κοσμάς Ζαχάρωφ, Γιώργος Κωνσταντίνου, Χρυσούλα Διαβάτη

ΚΑΤΕΡΙΝΑ του Αύγουστου Κορτώ
Σάββατο 29 Ιουνίου 2019 – 21:30 Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών

Κατερίνα_2.jpg

Πρόκειται για την θεατρική μεταφορά του βιβλίου του Αύγουστου Κορτώ σε σκηνοθεσία Γιώργου Νανούρη με την βραβευμένη με το βραβείο Μελίνα Μερκούρη Λένα Παπαληγούρα που εστιάζει στην μάστιγα της διπολικής διαταραχής και της κατάθλιψης. Ο Γιώργος Νανούρης διασκεύασε για το θέατρο και σκηνοθέτησε «Το βιβλίο της Κατερίνας» του Αύγουστου Κορτώ, με τη Λένα Παπαληγούρα στον ομώνυμο ρόλο.
Πρόκειται για την αληθινή ιστορία της διπολικής μητέρας του συγγραφέα. Η Κατερίνα έχει μόλις αυτοκτονήσει και αρχίζει να αφηγείται την καταραμένη ζωή της. Φάρμακα, χάπια, σύζυγος και γιος, αγάπη και μίσος, ομοφυλοφιλία,, αυτοσαρκασμός, χιούμορ ανακατεμένο με πόνο, στοργή μέσα από στριγγλιές, και απόπειρες αυτοκτονίας αποτελούν την χαοτική πραγματικότητα της ηρωίδας που παλεύει με τη διπολική διαταραχή και γραπώνεται από όποιον μπορεί, με αποτέλεσμα να παρασύρει μια ολόκληρη οικογένεια στη δίνη της αρρώστιας της.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
Συγγραφέας: Αύγουστος Κορτώ
Προσαρμογή – Σκηνοθεσία: Γιώργος Νανούρης
Ερμηνεύει η Λένα Παπαληγούρα και συμμετέχει ο Γιώργος Νανούρης

ΟΙΔΙΠΟΥΣ ΤΥΡΑΝΝΟΣ του Σοφοκλή
Κυριακή 28, Δευτέρα 29 Ιουλίου 2019 – 21:30 Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών

Οιδίπους Τύραννος_1.jpg

Το έργο ξεκινά με ένα μυστήριο. Η πόλη της Θήβας πλήττεται από λοιμό και ο βασιλιάς Οιδίποδας ζητά να εξακριβώσει τον λόγο. Ο χρησμός του Απόλλωνα παραγγέλνει ότι για να καθαρίσει η πόλη πρέπει πρώτα να τιμωρηθεί ο φόνος του Λάιου. Ο βασιλιάς αποφασίζει να εξιχνιάσει το αίνιγμα και ξετυλίγει ένα κουβάρι φρικτών αποκαλύψεων.
Υπάρχουν δύο άξονες στο έργο αυτό, το τελειότερο του αρχαίου δράματος, τουλάχιστον απ’ τα σωζόμενα, που δρουν συμπληρωματικά:
Ο ένας είναι η τέλεια πλοκή του: το έργο αυτό είναι το πρώτο στην παγκόσμια δραματουργία θρίλερ με σασπένς (whodunitplay τα αποκαλούν οι Αγγλοσάξωνες). Ξετυλίγοντας το κουβάρι των γεγονότων, ο ήρωας, με αριστοτεχνικό τρόπο, φτάνει στο κέντρο του λαβυρίνθου, όπου διώκτης και διωκόμενος είναι ο ίδιος. Κι αν συχνά υποτιμούμε τον άξονα αυτόν, γυρεύοντας δίκαια άλλες ποιότητες, η φράση «Ο Πόλυβος δεν ήτανε πατέρας σου» πάντα προκαλεί ρίγος στο κοινό που παρακολουθεί. Και το παιχνίδι της μοίρας είναι ακόμα στα μισά.
Ο δεύτερος άξονας, αυτός που κάνει τον Οιδίποδα το πρώτο υπαρξιακό έργο στην παγκόσμια δραματουργία, είναι η ίδια η ερώτηση που θέτει: «Ποιος είμαι;». Και τα εργαλεία που χρησιμοποιεί ο ήρωας για να την απαντήσει: τα εργαλεία που ο άνθρωπος –ειδικά ο Δυτικός– έχει θεοποιήσει: τον ορθό λόγο, τη σκέψη, τη λογική. Είναι τα μόνα που έχουμε, έχουν εκτοξεύσει το είδος μας, όμως δεν αρκούν. Γιατί αν αποφασίσεις να θέσεις τη συγκεκριμένη ερώτηση, οφείλεις να είσαι έτοιμος και για την απάντηση. Και η αλήθεια, όπως λέει ο ποιητής, «μόνον έναντι θανάτου δίδεται».
Ο Οιδίποδας είναι ο πρώτος Άνθρωπος της δραματουργίας μας, ο Αδάμ της. Και η μοίρα του μας κάνει ταπεινούς.

Μετάφραση : Γιάννης Λιγνάδης
Σκηνοθεσία : Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης
Σκηνογραφία-Κοστούμια : Πάρις Μέξης
Μουσική : Μίνως Μάτσας
Κίνηση : Κική Μπάκα
Φωτισμοί : Αλέκος Γιάνναρος
Πρωταγωνιστούν:
Δημήτρης Λιγνάδης : Οιδίποδας
Αμαλία Μουτούση : Ιοκάστη
Νίκος Χατζόπουλος : Κρέων
Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης : Τειρεσίας
Γιώργος Ζιόβας : Άγγελος
Γιώργος Ψυχογιός : Θεράπων
Νικόλας Χανακούλας : Εξάγγελος
Χορός: Μιχάλης Αφολαγιάν, Δημήτρης Γεωργαλάς, Δημήτρης Καραβιώτης, Κώστας Κοράκης, Αλκιβιάδης Μαγγόνας, Δημήτρης Μαύρος, Βασίλης Παπαδημητρίου, Γιάννης Πολιτάκης, Γιωργής Τσουρής, Βαγγέλης Ψωμάς

ΡΕΝΑ του Αύγουστου Κορτώ
Πέμπτη 1 Αυγούστου 2019 – 21:30 Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών

Ρένα_2.jpg

Ένας ύμνος στην αγάπη και την ζωή, σε μια Ελλάδα που σπαράσσεται, γονατίζει, ανασταίνεται και συνεχίζει μοιραία και ακάθεκτη, από τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα μέχρι σήμερα. Μια τοιχογραφία της χώρας μας μέσα από τη μουσική των δεκαετιών, και την αθωότητα, την αμεσότητα και τη δύναμη για επιβίωση μιας γυναίκας της Ρένας που λαχτάρα της για τη ζωή και ο έρωτάς της για το αύριο είναι που την ορίζουν. Η επιθυμία της να ξημερώσει ένα ακόμα πρωί, να πιει το καφεδάκι της μαζί με το τσιγάρο της στο μπαλκόνι και να κοιτάει όπου φτάνει το μάτι της και ακόμα παραπέρα. Και αν σε δει στο δρόμο μετά να σου πει: “Να ζήσεις όσο μπορείς πιο ευτυχισμένος. Ν’ αγαπήσεις και ν΄ αγαπηθείς”

Συγγραφέας: Αύγουστος Κορτώ
Θεατρική διασκευή: Στέλιος Χατζηαδαμίδης
Σκηνοθεσία: Νικαίτη Κοντούρη
Σκηνικά-κοστούμια : Κωνσταντίνος Ζαμάνης
Μουσική: Παναγιώτης Τσεβάς
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Επιμέλεια κίνησης: Φρόσω Κορρού
Video: Στέφανος Παπαδόπουλος
Επιμέλεια μακιγιάζ φωτογράφισης και video: Ευάγγελος Κοντομούς
Στον ρόλο της Ρένας η Υρώ Μανέ
Συμπρωταγωνιστούν: Άγης Εμμανουήλ,
Κωνσταντίνος Φάμης, Μιχάλης Αβρατόγλου.
Μαζί τους στη σκηνή οι μουσικοί:
Παναγιώτης Τσεβάς και Κώστας Νικολόπουλος.

TOC TOC του Laurent Baffie
Τετάρτη 21 Αυγούστου 2019 – 21:30 Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών

TOC TOC_1.jpg

Ο Βασίλης Δαμπάογλου απ’ την Θεσσαλονίκη, κατεβαίνει με το ταξί του στην Αθήνα, να συναντήσει το γιατρό! Ιδεοψυχαναγκασμός του η αριθμομανία.
Ο Φώτης Σταθάκης έρχεται με το σύνδρομό του, το «Jill de la Turret», μια κληρονομική νευροψυχιατρική διαταραχή που ξεκινά από την παιδική ηλικία και χαρακτηρίζεται από πολλαπλά κινητικά προβλήματα και τουλάχιστον ένα φωνητικό τικ Όλα αυτά τον οδηγούν σε καταστάσεις στρες.
Η Κρητικιά Νίτσα Νοικοκυράκη με το βαλιτσάκι-οπλοστάσιό της καθαρίζει και απολυμαίνει ό,τι βρει μπροστά της και χτυπάει μικρόβια και ιούς ανελέητα!
Η Άννα Μαρία Κλεοπάτρα, θεούσα πάντα, συνεχίζει να αρνείται ότι έρχεται στο γιατρό για την ίδια και τα τικ της, αλλά για μια φίλη, που δεν μπορεί να μετακινηθεί, επικαλούμενη ταυτόχρονα όλους τους αγίους και τις ιδιότητες αυτών.
Η Λαρισαία Λίλη Παπαγεωργίου επαναλαμβάνει από την πρώτη στιγμή ό,τι λέει πάντα 2 φορές και “κάποιες φορές” επαναλαμβάνει την τελευταία λέξη ή συλλαβή. Σύνδρομό της η παλιλαλία!
Ο Μπάμπης Γραμμένος συνεχίζει να μην πατάει πάνω σε γραμμές αλλά, πλέον και να τραυλίζει, όταν τις βλέπει – θέμα μεγάλο έχει πια ακόμα και με τη συμμετρία!
Όλοι αυτοί, άγνωστοι μεταξύ τους, συναντώνται στον προθάλαμο του παγκοσμίου φήμης γιατρού, στις ικανότητες του οποίου έχουν εναποθέσει όλες τις ελπίδες τους για οριστική θεραπεία. Ο γιατρός όμως λείπει και, όπως συνεχώς ενημερώνει τους ασθενείς η βοηθός του, προσπαθεί να έλθει και όλο κοντεύει και όλο όμως αργεί.
Οι ήρωές μας περιμένουν και όσο περιμένουν κουβεντιάζουν και όσο κουβεντιάζουν οδηγούνται μοιραία σε group therapy αυτοδίδακτο ελλείψει ιατρού, τα αποτελέσματα του άκρως απρόσμενα και ανατρεπτικά, ξεκαρδιστικά και συγκινητικά.

Διασκευή – Απόδοση Κειμένου: Κώστας Σπυρόπουλος – Κατερίνα Μπέη
Σκηνοθεσία: Κώστας Σπυρόπουλος
Σκηνικά: Γιάννης Μουρίκης
Κοστούμια: Νικόλ Παναγιώτου – Στεφανία Λυμπεροπούλου
Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας
Παίζουν:
Κώστας Σπυρόπουλος, Δημήτρης Σταρόβας, Ναταλία Δραγούμη, Νίκος Πολυδερόπουλος, Φωτεινή Ντεμίρη, Αποστολία Ζώη

ΟΝΕΙΡΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗΣ ΝΥΧΤΑΣ  του Ουΐλλιαμ Σαίξπηρ
Πέμπτη 22, Παρασκευή 23 Αυγούστου 2019 – 21:30 Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών

Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας_1

Ένα από τα πιο ερωτικά και ποιητικά έργα του William Shakespeare–το “Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας» – σκηνοθετούν ο ΑιμίλιοςΧειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας, το εξαιρετικά δημοφιλές έργο θα παρουσιαστεί σε νέα μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα και με πρωτότυπη μουσική του Κωνσταντίνου Βήτα.
Το «Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας»» είναι μια γιορτινή κωμωδία, ένα ερωτικό γαϊτανάκι που σοβαρολογεί χωρίς ποτέ να σοβαρεύεται. Είναι μια σπαρταριστή κωμωδία που όμως έχει σκοτεινό και βίαιο υπόβαθρο. Στο έργο αυτό που υμνεί την φύση και τον έρωτα, το όνειρο μπλέκεται με την πραγματικότητα, η φαντασίωση με τον εφιάλτη, η αγνή αγάπη με την ερωτική μανία. Ο μηχανισμός που πυροδοτεί τα πάντα είναι ο έρωτας. Ο έρωτας ανατρέπει την κοινή λογική, μεταμορφώνει, προκαλεί το χάος, πολιορκεί ανθρώπους και θεούς καθώς οι κρυφές επιθυμίες και τα ερωτικά απωθημένα κατευθύνουν τη μοίρα των προσώπων.
Λίγο πριν το γάμο του δούκα της Αθήνας Θησέα με την βασίλισσα των Αμαζόνων Ιππολύτη, τέσσερις νέοι καταφεύγουν στο δάσος της Αθήνας για να διεκδικήσουν το ερωτικό αντικείμενο του πόθου τους. Είναι η νύχτα του μεσοκαλόκαιρου – μια νύχτα που όλα μπορούν να συμβούν- οι πιο μύχιες σκέψεις και φαντασιώσεις τους σύντομα θαπραγματοποιηθούν.Στο μυθικό δάσος της Αθήναςέρχονται σε επαφή με τον κόσμο των ξωτικών: με τον βασιλιά Όμπερον που φιλονικεί με την Τιτάνια και τον Πουκ και ξεκινάει ένα παιχνίδι παρεξηγήσεων και μαγικών παρεμβάσεων. Τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη περισσότερο όταν στο δάσος καταφθάνει μια ομάδα ερασιτεχνών θεατρίνων. Άνθρωποι και ξωτικά, πραγματικότητα και φαντασία γίνονται ένα κάτω από τον μανδύα του παραμυθιού και του ονείρου. Μέσα στο δάσος – ένα χώρο μαγεμένο, επικίνδυνο- οι φόβοι διογκώνονται, τα πάθη εκφράζονται ανεξέλεγκτα και άνθρωποι και θεοί γίνονται έρμαια του ερωτικού τους πάθους.

Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας
Σκηνοθεσία: Αιμίλιος Χειλάκης – Μανώλης Δούνιας
Μουσική: Κωνσταντίνος Βήτα
Σκηνικά- Κοστούμια: Τέλης Καρανάνος – Αλεξάνδρα Σιάφκου
Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος
Κίνηση: Αντωνία Οικονόμου
Βοηθός Σκηνοθετών: Δημήτρης Κακαβούλας
Φωτογραφίες: Γιώργος Καπλανίδης

Παίζουν:
Αιμίλιος Χειλάκης, Βλαδίμηρος Κυριακίδης, Αθηνά Μαξίμου, Μιχάλης Σαράντης, Αλέξανδρος Βάρθης, Λένα Δροσάκη, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Χριστίνα Χειλά-Φαμέλη , Κρις Ραντάνοφ, Παναγιώτης Κλίνης, Τίτος Λίτινας, Μιχάλης Πανάδης, Κωνσταντίνος Μουταφτσής

ΓΑΜΠΡΟΙ ΤΗΣ ΕΥΤΥΧΙΑΣ  των Τσιφόρου, Βασιλειάδη
Πέμπτη 29, Παρασκευή 30 Αυγούστου 2019 – 21:30 Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών

Γαμπροί της Ευτυχίας_1.jpg

Οι πρώτοι μεταπολεμικοί συγγραφείς της ελληνικής κωμωδίας ήταν όλοι «παιδιά του πολέμου». Αγαπούσαν με πάθος τη ζωή. Το θέατρο ήρθε και ακούμπησε αργότερα σαν μεγάλη παρηγοριά.
Το έργο τους μας ακολουθεί μέχρι σήμερα σε πείσμα της εποχής μας που ντρέπεται για το παρελθόν της γιατί πολύ απλά, δεν το γνωρίζει!!
Η ελληνική φαρσοκωμωδία δοξάστηκε και θα μας αποκαλύπτει πάντα ένα κομμάτι του εαυτού μας που παραφυλάει κρυφογελώντας για να τρομάξει την περιβόητη στις μέρες μας «σοβαρότητά» μας.
Οι Γαμπροί της Ευτυχίας είναι λοιπόν ένα στοίχημα κοινού ρυθμού ηθοποιών και θεατών. Το μεγάλο και πηγαίο γέλιο είναι ο στόχος. Η προϋπόθεση είναι η χαρά των ανθρώπων της σκηνής.
Η ταινία επικεντρώνεται στα αδέλφια Ταρνιάτη, με τον αδελφό να προσπαθεί να παντρέψει την αδελφή του, η οποία αρνείται να ακολουθήσει τη μόδα της εποχής, και να γίνει ποθητή, ώστε κι αυτός να μπορέσει να παντρευτεί, καθόσον είναι αρραβωνιασμένος οχτώ χρόνια. Ο τελευταίος γαμπρός που ο Βαγγέλης δείχνει στην Ευτυχία είναι ο Κλεομένης, ο οποίος μετά από το ταξίδι τους στην Ύδρα ερωτεύεται την ανιψιά της οικογένειας. Ωστόσο, την Ευτυχία, θέλει να την παντρευτεί κι ο Κούλης, ο οποίος νομίζει ότι κληρονομεί 120.000 λίρες.

Κείμενο: Νίκος Τσιφόρος – Πολύβιος Βασιλειάδης
Σκηνοθεσία: Γιάννης Μπέζος
Μουσική & Τραγούδια: Φοίβος Δεληβοριάς
Σκηνικά: Μαίρη Τσαγκάρη
Κοστούμια: Νικόλ Παναγιώτου
Χορογραφίες: Σοφία Καλπενίδου
Φωτισμοί: Χρήστος Τζιόγκας
Βοηθός σκηνοθέτη: Ντένια Στασινοπούλου
Επικοινωνία: Ειρήνη Λαγουρού
Οργάνωση Παραγωγής Ντόρα Βαλσαμάκη
Παραγωγή: Θεατρικές Επιχειρήσεις Τάγαρη
Τους ρόλους ερμηνεύουν:
Γιάννης Μπέζος, Δάφνη Λαμπρόγιαννη, Γιάννης Στόλλας, Γιάννα Παπαγεωργίου, Ντένια Στασινοπούλου, Παναγιώτης Κατσώλης, Κωνσταντίνα Νταντάμη, Θανάσης Ισιδώρου.

 ΜΑΡΙΑ ΠΕΝΤΑΓΙΩΤΙΣΣΑ του Μπόστ
Τετάρτη 4, Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2019 – 21:00 Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών

Μαρία Πενταγιώτισα_1.jpg

Στα 1982 ο Μποστ γράφει τη «Μαρία Πενταγιώτισσα».
Ένα από πιο αστεία, σχεδόν σπαρταριστά έργα του ελληνικού ρεπερτορίου, γραμμένο στον προσφιλή του 15σύλαβο. Μια ξεκαρδιστική παρωδία ηθών βασισμένη σε ένα από τα γνωστά παραδοσιακά τραγούδια του τόπου μας εμπνευσμένο από αληθινά περιστατικά.
Η Μαρία η Πενταγιώτισσα, κατά κόσμον Μαρία Δασκαλοπούλου, ήταν γνωστή στο χωριό της – Πενταγιοί Φωκίδας – για τις ερωτικές της περιπέτειες. Εραστές και αγαπητικοί δημιουργούσαν συχνά επεισόδια, ενώ η ίδια θεωρείται μέχρι σήμερα μία από τις πρώτες φεμινίστριες στην Ελλάδα.
Ο λαός τραγούδησε την ομορφιά της και τα ερωτικά της καμώματα: «Στα Σάλωνα σφάζουν αρνιά και στο Χρισσό κριάρια / και στης Μαρίας την ποδιά σφάζονται παληκάρια.. Μαρίτσα Πενταγιώτισσα, μωρή δασκαλοπούλα, / εσύ τα ’καμες ούλα!».
Με όχημα την ιστορία της θρυλικής Μαρίας του τόπου μας ο Μποστ και πάντα «σε ζωντανή σύνδεση» σαρκάζει τους θεσμούς και αμφιβάλλει για τη νέα κοινωνική πραγματικότητα.
Αυτό το «Μποστάνι» τα έχει όλα…
Πάνε εξήντα χρόνια ακριβώς από τότε που ο Μποστ παρουσίασε στη στήλη του με τον τίτλο «Το μποστάνι του Μποστ», τους τρεις χαρακτηριστικότερους ήρωες του: Μαμά Ελλάς, Πειναλέων και Ανεργίτσα που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο διατρέχουν το σύνολο του έργου του μέχρι και το 1995 που γράφει και το τελευταίο του θεατρικό έργο.
Διαβάζοντας ξανά σήμερα το έργο του Μέντη Μποσταντζόγλου αντιλαμβάνεται κανείς αμέσως τι είναι αυτό που κινητοποίησε τη νεαρή τότε Λούλα Αναγνωστάκη – που σφράγισε τη μετέπειτα νεοελληνική δραματουργία- να γράψει το πρώτο της ουσιαστικά δημοσιευμένο κείμενο, στην Επιθεώρηση Τέχνης του 1962, αναφορικά με το πρώτο του σχεδόν θεατρικό έργο Όμορφη Πόλη υπερισπιζόμενη την ποιητικότητα και το σουρεαλισμό της θεατρικής γραφής του Κωνσταντινοπολίτη καλλιτέχνη:
«Μοναδική μορφή στην ελληνική τέχνη και τα γράμματα ο Χρύσανθος Μέντης Μποσταντζόγλου, κατά συντομογραφία Μποστ – σκιτσογράφος, εικονογράφος, γελοιογράφος, ζωγράφος, θεατρικός συγγραφέας, στιχουργός, σατυρικός αρθρογράφος – κατάφερε να δημιουργήσει ένα εντελώς αναγνωρίσιμο σατιρικό ύφος και μια βαθιά προσωπική σχέση με τις λέξεις που αποκτούσαν αυτονομία ως σχόλια αυθύπαρκτα η κάθε μια, χρησιμοποιώντας την καθαρεύουσα σε ακραία σύνταξη για να υπογραμμίσει την ημιμάθεια της εποχής του».
Το έργο του Μποστ τα έχει όλα: χιούμορ, συγκίνηση, πολιτικό στοχασμό, αγάπη για τους ανθρώπους, μα κυρίως δυο στοιχεία συχνά αντικρουόμενα στη νεοελληνική συνείδηση: τη λαϊκότητα και τη λογιοσύνη. Μπορεί να πει με λίγα πολλά και να θίξει με τη φαινομενική αλαφράδα του βαθιά ζητήματα του καιρού μας.

Δραματική επεξεργασία – Σκηνοθεσία: Μάνος Καρατζογιάννης
Δραματουργική συνεργασία – προσαρμογή: Ιωάννα Μπουραζοπούλου
Σκηνικά: Γιάννης Αρβανίτης
Κοστούμια: Βάνα Γιαννούλα
Μουσική: Θύμιος Παπαδόπουλος
Φωτισμοί: Νίκος Σωτηρόπουλος

Παίζουν: Χρήστος Χατζηπαναγιώτης , Ελένη Καστάνη, Δημήτρης Μαυρόπουλος, Μελέτης Ηλίας, Αργύρης Αγγέλου, Χάρης Γρηγορόπουλος, Δανάη Μπάρκα, Γιώργος Δεπάστας , Αχιλλέας Σκεύης, Απόστολος Καμιτσάκης

ΕΥΑΝΘΙΑ ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ Μία βραδιά στην Πόλη
Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2019 – 21:00 Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών

Ευανθία Ρεμπούτσικα_2.jpg

Η Ευανθία Ρεμπούτσικα μετά από καιρό προσκαλεί και πάλι τους φίλους της στην Πάτρα σε μία μοναδική παράσταση στο Ρωμαϊκό Ωδείο Πάτρας στις 7 Σεπτεμβρίου, με τις πολυαγαπημένες μελωδίες της να μας μεταφέρουν από τους πολυσύχναστους δρόμους της Κωνσταντινούπολης, στα ονειρικά σοκάκια του Παρισιού και από κει σε μια φεγγαρόλουστη βραδιά στην έρημο.
Το μουσικό αυτό ταξίδι περιλαμβάνει μουσικές από πολυβραβευμένα soundtracks όπως το “Baharat”, ή αλλιώς «Πολίτικη Κουζίνα», το «Babam ve oglum» το οποίο βραβεύτηκε με το Discovery Soundtrack Award στη Γάνδη, το «Ulak» καθώς και συνθέσεις από την πρόσφατη δουλειά της για τις ταινίες «Birleşen Gönüller», “Nadide hayiat” και “Iftarlik gazoz “ . Επίσης, μουσική και τραγούδια από το δημοφιλές άλμπουμ «Το Aστέρι και η Eυχή» καθώς και έργα από θεατρικές παραγωγές, όπως η «Φθινοπωρινή Iστορία», το «Συρανό ντε Μπερζεράκ» το οποίο ενθουσίασε το κοινό για δύο συνεχόμενες χρονιές και “Το Τρίτο Στεφάνι”. Από το πρόγραμμα δεν θα μπορούσαν να λείψουν αποσπάσματα από την μουσική και τα τραγούδια της τελευταίας της δουλειάς για την ταινία του Τάσου Μπουλμέτη, “1968”.
Μαζί της δύο μοναδικές τραγουδίστριες, η Έλλη Πασπαλά και η Dilek Koç . Η Έλλη Πασπαλά, αγαπημένη ερμηνεύτρια μεγάλων συνθετών, που ερμηνεύει με το δικό της μοναδικό τρόπο τα παλιότερα αλλά και τα νέα τραγούδια της Ευανθίας, άλλοτε μας απογειώνει και μας παρασύρει και άλλοτε μας καθηλώνει και μας συγκινεί με την ερμηνεία της. Η Dilek Koç, με μία μεγάλη διαδρομή στα μουσικά ρεύματα των Βαλκανίων , μας ταξιδεύει με την ιδιαίτερη φωνή της από την Θεσσαλονίκη στις μελωδίες και στα αρώματα της Ανατολής.
Η ενέργεια που δημιουργείται επί σκηνής μεταξύ της Ευανθίας και του κοινού είναι γνωστή και μαζί με τους ταλαντούχους μουσικούς – σολίστες που φέρνουν ο καθένας το μοναδικό του στυλ στη συναυλία, κάθε παράσταση γίνεται μια μοναδική εμπειρία!

5η ΕΠΟΧΗ ΤΕΧΝΗΣ – ΔΟΝ ΖΟΥΑΝ του Μολιέρου
Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2019 – 21:00 Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών

Δον Ζουάν_1.jpg

Στον Δον Ζουάν, ο Μολιέρος πραγματεύεται έναν από τους μεγαλύτερους σύγχρονους μύθους, δίνοντας την ισχυρότερη λογοτεχνική ενσάρκωση του θρυλικού ήρωα και ένα από τα πιο γοητευτικά όσο και αινιγματικά έργα της παγκόσμιας δραματουργίας.
Ο Μολιέρος οδηγεί στα άκρα το προφίλ του ακόλαστου ήρωα. Μετατοπίζει το ενδιαφέρον από τα ερωτικά επιτεύγματα του Δον Ζουάν στη φιλοσοφία του. Τον προικίζει με οξύνοια που του επιτρέπει να δικαιολογεί τις πράξεις του μέσα από τον αδιαφιλονίκητο ορθολογισμό ενός ελεύθερα σκεπτόμενου ανθρώπου, ενώ ταυτόχρονα αποκαλύπτει την υποκρισία της κοινωνίας που τον περιβάλλει. Γι’ αυτόν, διαρκής αναζήτηση της ηδονής ουσιαστικά σημαίνει διεκδίκηση της απόλυτης ελευθερίας με την αποτίναξη κάθε συναισθηματικού, ηθικού, κοινωνικού, οικογενειακού και θρησκευτικού φραγμού. Συνθέτει έτσι το απόλυτα σαγηνευτικό αλλά και επίφοβο πορτρέτο ενός προβοκάτορα, που υπονομεύει θεσμούς, κανόνες και αξίες και παραβιάζει κοινωνικά ταμπού, προκαλώντας τη συντηρητική κοινωνία κάθε εποχής.
Προκλητικό μείγμα κοινωνικής σάτιρας και μεταφυσικής ανησυχίας, το έργο που υπήρξε αντικείμενο σκανδάλου και λογοκρισίας από την πρώτη κιόλας παρουσίασή του και πολεμήθηκε στην εποχή του όσο κανένα, διατηρεί μέχρι σήμερα το σφρίγος και την ανατρεπτική του δύναμη.
Την σκηνοθεσία της παράστασης υπογράφει ο ΘΕΜΗΣ ΜΟΥΜΟΥΛΙΔΗΣ, δημιουργός της 5ης Εποχής, έχοντας στο ενεργητικό του, πολλές παραγωγές υψηλού επιπέδου και αισθητικών απαιτήσεων που παρουσιάστηκαν με επιτυχία σε όλη την Ελλάδα, επί σειρά ετών.
Στο ρόλο του Δον Ζουάν ο ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΗΣ, Ελβίρα η ΖΕΤΑ ΜΑΚΡΥΠΟΥΛΙΑ , Σγαναρέλ ο ΜΑΚΗΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.
Συμμετέχουν οι ηθοποιοί: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΑΜΠΕΤΣΗΣ, ΗΡΩ ΜΠΕΖΟΥ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟ-ΦΟΛΟΓΗΣ, ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΙΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΕΛΕΡΗΣ, ΕΛΙΖΑ ΣΚΟΛΙΔΗ
Την καινούργια μετάφραση υπογράφει η ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΠΑΝΤΑΖΗ.
Σκηνικό ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΚΟΚΚΟΡΟΥ, Μουσική ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΟΛΕΜΗ , Φωτισμοί ΝΙΚΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ

ΡΙΧΑΡΔΟΣ Ο ΙΙ Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά του Μολιέρου
Σάββατο 14, Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2019 – 21:00 Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών

Ριχάρδος Β - Το ρέκβιεμ ενός βασιλιά_1

Ο Ριχάρδος Β’ ήταν ένας από τους πιο αινιγματικούς Άγγλους βασιλιάδες, που μετατράπηκε από τον Σαίξπηρ σε μια συναρπαστική, συγκινητική, μελέτη ενός τραγικού ήρωα και μιας ψυχής ποιητικής. Το έργο «Ριχάρδος Β’-Το Ρέκβιεμ ενός Βασιλιά» αποτελεί μια πιο συμπυκνωμένη εκδοχή του «Ριχάρδου Β’. Ξεκινά, δε, από το τέλος: Ο Ριχάρδος έχει χάσει το θρόνο του από τον αντίπαλό του τον Μπόλιμπροκ. Φυλακισμένος πια, απογυμνωμένος από αξιώματα και προνόμια, βιώνει το σκοτάδι και την απόλυτη μοναξιά. Ώσπου ένας απροσδόκητος επισκέπτης εμφανίζεται στο παράθυρο της φυλακής, βγάζοντάς τον από τον λήθαργο. Ισχυρίζεται πως είναι ο πρώην σταβλίτης του και γίνεται η αφορμή ώστε ο έκπτωτος βασιλιάς να ζήσει ξανά νοερά το ένδοξο παρελθόν του και ν’ αναλογιστεί το ζοφερό παρόν του.

Φωνές από το παρελθόν αρχίζουν να ζωντανεύουν στη συνείδησή του. Ψευδαισθήσεις πλημμυρίζουν τον μικρόκοσμο της φυλακής του. Καθώς ο Ριχάρδος αναμετράται με τα αίτια του ξεπεσμού και της καθαίρεσής του, τον βλέπουμε να ταλαντεύεται μεταξύ παραληρήματος και διαύγειας, αμφιβολίας και αλαζονείας, χιούμορ και αυτολύπησης. Ο επισκέπτης, ο οποίος φαίνεται πως έχει μια μυστηριώδη δύναμη, προτρέπει τον Ριχάρδο ν’ αντιμετωπίσει κατάματα τη θνητή αλλά και την ηθική του υπόσταση.

Πλέον, αναζητά απάντηση σε μια τελευταία-ίσως την πιο καθοριστική-ερώτηση: «Τώρα που τα έχασα όλα, ποιος είμαι;»
Ο Σαίξπηρ έχει καταφέρει, όσο λίγοι συγγραφείς στην παγκόσμια δραματουργία, να περιγράψει μέσω της διήγησης των μύθων του, το εσωτερικό δράμα του ταξιδιού της ψυχής των ηρώων του. Τα έργα του δεν αφορούν μόνο τη λειτουργία της ανθρώπινης υπόστασης, αλλά μπορούν να ερμηνευτούν ως ιερά, ονειροπόλα ακόμα και μυστικιστικά.

Μετάφραση: Κ. Καρθαίος
Σκηνοθεσία-δραματουργία-σκηνογραφία- επιμέλεια κίνησης: Marlene Kaminsky
Κατασκευή σκηνικού/σκηνικών αντικειμένων: Ρούλης και Γιώργος Αλαχούζος
Κοστούμια: Μαρία Σιαφάκα
Πρωτότυπη μουσική: Constantine
Σχεδιασμός φωτισμού: Σεσίλια Τσελεπίδη
Φωτογραφίες: Δημοσθένης Γαλλής
Κινηματογράφηση trailer : Γιώργος Γεωργόπουλος/ Multivision
Εκτέλεση παραγωγής: Πάνος Αγγελόπουλος
Δημόσιες σχέσεις: Ρίτα Σίσιου
Φωτογραφίες της παράστασης: Niko Pandazaras
Μάσκα: Wintercroft
Παίζουν: Τάσος Νούσιας, Αλέξανδρος Φιλιππόπουλος
Φωνή της Βασίλισσας: Μάιρα Μηλολιδάκη

ΧΟΡΩΔΙΑ ΟΡΦΕΑ – Εκδήλωση αφιέρωμα στον Γιάννη Χριστόπουλο
Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2019 – 21:00 Ρωμαϊκό Ωδείο Πατρών

Ορφέας_Γιάννης Χριστόπουλος_2.jpg

Εκδήλωση αφιέρωμα στον αείμνηστο πρόεδρο του Ορφέα Γιάννη Χριστόπουλο. Συμμετέχουν η Χορωδία του Ορφέα, η Χορωδία Αντηχώ και η Χορωδία του Καθολικού Ιερού Ναού Αγίου Ανδρέα.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει έργα κλασικού ρεπερτορίου του 18ου και 19ου αιώνα, ενώ θα κλείσει με τα τρία σχήματα να τραγουδούν μαζί επί σκηνής αποσπάσματα από την όπερα Nabucco του Giuseppe Verdi.

 

Advertisements

Όλες οι κατηγορίες με πλήθος άρθρων – Αναζητήστε παλιά ημερομηνία

Pelopolitismos στο Twitter

Επικοινωνήστε μαζί μας…

pelopolitismos. wordpress@gmail.com

Πληκτρολογήστε το email σας για να ακολουθήσετε αυτό το blog και να λαμβάνετε ειδοποιήσεις για νέες δημοσιεύσεις μέσω email.

Μαζί με 61 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: