Pelopolitismos

Ενημέρωση για τις συναυλίες, τις θεατρικές παραστάσεις, τα φεστιβάλ που γίνονται σε χώρους πολιτισμού της Πελοποννήσου

Ιαν.|Φεβ. 2018 – ΚΑΛΑΜΑΤΑ, Χώρος Αυτοσχέδιας Σκηνής – Φιλοκτήτης του Γιάννη Ρίτσου |Θεατρικό Αναλόγιο | Αυτοσχέδιας Σκηνή

φιλοκτιτης-ριτσος-καλαματα

 

 Το ταξίδι του  «Φιλοκτήτη» του Γιάννη Ρίτσου από την Αυτοσχέδια Σκηνή, σε ερμηνεία και σκηνοθεσία της Μαρίας Σκαφιδά, φτάνει στο τέλος του. Η Αυτοσχέδια Σκηνή, μετά την πολύ επιτυχημένη πορία του, ευχαριστεί όλον τον κόσμο που αγκάλιασε όλη αυτήν την προσπάθεια και ανακοινώνει πως την επόμενη Δευτέρα 12 και Τρίτη 13 Φεβρουαρίου θα παιχτούν οι δύο τελευταίες παραστάσεις.

Η παράσταση, που ανήκει στην κατηγορία του Θεατρικού Αναλογίου, έχει ως θέμα την ανάγκη του ατόμου να διαδραματίζει ενεργό ρόλο, ακόμα και ενάντια στην προσωπική του διάθεση. Ο ποιητής πλάθει έναν ήρωα με έκδηλη πνευματικότητα ο οποίος αναζητά την ηρεμία της ψυχής του ώστε να γιατρέψει την βαριά του θλίψη για τα ανθρώπινα λάθη και πάθη.

Οι τελευταίες παραστάσεις θα δοθούν στον χώρο της Αυτοσχέδιας Σκηνής ( Πεζόδρομος Αγίου Παντελεήμονος 13, Ιστορικό Κέντρο Καλαμάτας. Κρατήσεις εισιτηρίων και πληροφορίες στο τηλέφωνο 6977252438. Οι δυνατότητα για παραστάσεις σε σχολεία που ενδιαφέρονται, θα ισχύσει για λίγο διάστημα ακόμα, κατ’οπιν συνεννοήσεως.

Ο μονόλογος του Ρίτσου είναι ένα ποίημα ταυτότητας και ένα παιχνίδι με μάσκες. Σε αυτό ο ποιητής προσπαθεί να συμφιλιώσει δύο πλευρές του εαυτού, με τον Νεοπτόλεμο, ως πιο ανθρώπινο και λιγότερο πολεμιστή, να αντιπροσωπεύει την ιδιωτική πλευρά του εγώ και τον Φιλοκτήτη, ταυτισμένο με τον πόλεμο και τη νίκη, να συμβολίζει τη δημόσια πλευρά. Μπορεί ο Φιλοκτήτης στο τέλος να αποφασίζει να εγκαταλείψει την εξορία του, το ποίημα όμως περιστρέφεται γύρω από τον ευάλωτο και ευαίσθητο Νεοπτόλεμο. Το ποίημα του Ρίτσου δεν αφορά σύγκρουση ή απάτη αλλά συνιστά ένα είδος στοχαστικής αυτοβιογραφίας, εκφράζοντας την επιθυμία για κατανόηση και αποπνέοντας έναν λανθάνοντα ερωτισμό. Ο Ρίτσος μετεωρίζεται μεταξύ ιστορικής πληγής και ψυχικού τραύματος, ιδεολογικού καθήκοντος και ιδιωτικής ενδοσκόπησης, πράξης και προσωπείου, πολέμου και φιλίας. Το ποίημα εκφράζει περισσότερο ένα δίλημμα παρά την ιδέα της στράτευσης. Αν ο Φιλοκτήτης του Σοφοκλή είναι μια ιστορία πόνου, απάτης και του πώς κερδίζεται ο πόλεμος, ο μονόλογος του Ρίτσου είναι πιο αμφίσημος σε σχέση με άλλες, παλαιότερες και σύγχρονες, εκδοχές του μύθου. Εστιάζοντας στον Νεοπτόλεμο και όχι στον Φιλοκτήτη, ο Ρίτσος προσθέτει μια νέα διάσταση στη σύγχρονη πρόσληψη του μύθου και αναβιώνει την παλιά συζήτηση ως προς το ποιος είναι ο πραγματικός ήρωας της τραγωδίας. Μπορεί να θεωρηθεί ως αυτοβιογραφική ιστορία μοναξιάς και αναστοχασμού («Γιατί ήρθαμε, γιατί πολεμήσαμε, γιατί και πού επιστρέφουμε;»). Ο δραματικός μονόλογος του Ρίτσου μας καλεί εντέλει να διαλέξουμε μεταξύ της μυθοποίησης της ιστορίας και της μυθοποίησης του εαυτού και να ξανασκεφθούμε την προσέγγιση της ποίησής του συνολικά.

Σκηνοθεσία-Ερμηνεία: Mαρία Α. Σκαφιδά
Κοστούμια: Λεωνίδας Γιαννόπουλος

Κάθε Δευτέρα και Τρίτη
22-23-29-30 Ιανουαρίου
5-6-12-13 Φεβρουαρίου
Ώρα:21.30
Διάρκεια: 45 λεπτά
Τιμή εισιτηρίου: 8 ευρώ
Κρατήσεις: 6908676277
Για κρατήσεις ηλεκτρονικά κάντε κλικ στο παρακάτω link:https://goo.gl/forms/ZgvioBut1oGI4Hfj1

Διοργανώνονται πρωινές παραστάσεις για σχολεία. Επικοινωνήστε μαζί μας στο 6908676277 και στο 2721081697

Tα έσοδα θα διατεθούν για την ενίσχυση των παρουσιάσεων των εργαστηρίων εφήβων και ενηλίκων της αυτοσχέδιας σκηνής.

Xώρος Αυτοσχέδιας Σκηνής
Αγίου Παντελεήμονος 13
Ιστορικό Κέντρο Καλαμάτας

Πληροφορίες

This entry was posted on 20 Ιανουαρίου 2018 by in 05/02/2018,06/02/2018,12/02/2018,13/02/2018,22/01/2018,23/01/2018,29/01/2018,30/01/2018,Θέατρο,Μεσσηνία and tagged .

Πλοήγηση

Όλες οι κατηγορίες με πλήθος άρθρων – Αναζητήστε παλιά ημερομηνία

Pelopolitismos στο Twitter

Επικοινωνήστε μαζί μας…

pelopolitismos. wordpress@gmail.com

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.

Μαζί με 5.400 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: