Pelopolitismos

Ενημέρωση για τις συναυλίες, τις θεατρικές παραστάσεις, τα φεστιβάλ που γίνονται σε χώρους πολιτισμού της Πελοποννήσου

Τρίτη 2 Φεβρουαρίου 21:00 – ΚΟΡΙΝΘΟΣ, Αυτοδιαχειριζόμενος κοινωνικός χώρος «σβούρα»- «Καλά Χριστούγεννα κύριε Λώρενς» του Ναγκίσα Όσιμα / Τρίτες με ποπ κορν μετά τις 9

lawrence.jpg

Ο μήνας είναι αφιερωμένος σε τέσσερις εκλιπόντες του Γενάρη,με ταινίες που πρωταγωνίστησαν/σκηνοθέτησαν.  Αυτήν την Τρίτη 2 του μήνα μετά τις 9μμ,
«Καλά Χριστούγεννα κύριε Λώρενς» του Ναγκίσα Όσιμα με τον Ντέιβιντ Μπάουι και τον Τακέσι Κιτάνο
Η ιαπωνική κουλτούρα, η εξουσία και οι συνακόλουθες της σχέσεις καταπιεστή και θύματος και οι πολιτισμικές διαφορές Δύσης και Ανατολής.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ
Ο Λοχίας Τζων Λώρενς είναι αιχμάλωτος των Ιαπώνων, το 1942. Αποτελεί αίνιγμα ανάμεσα στους συγκρατούμενους του καθώς είναι ο μόνος που μπορεί να έχει ένα είδος επικοινωνίας με τους Ιάπωνες δεσμώτες του και μοιάζει ν’ αντιλαμβάνεται την κουλτούρα τους. Οι Ιάπωνες το γνωρίζουν και τον προκαλούν φέρνοντάς τον αντιμέτωπο με το σύστημα αξιών τους. Οι συνθήκες δυσκολεύουν όταν φέρνουν αιχμάλωτο τον σκληρό, υπερήφανο και θαρραλέο Λοχαγό Ζακ Σελιέ. Ο Λώρενς ξέρει πως οι φύλακες θα προσπαθήσουν να σπάσουν το ηθικό του Σελιέ και θα κάνουν τα πάντα γι’ αυτό. Αυτό που θ’ ακολουθήσει δεν είναι απλά μια μάχη για επιβίωση είναι κάτι πολύ περισσότερο, είναι η μάχη μεταξύ δύο κοσμοθεωριών.

ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ο Ναγκίσα Όσιμα («Η Αυτοκρατορία Των Αισθήσεων») καταπιάνεται με γνώριμα γι’ αυτόν θέματα – αν αναλογιστούμε τη φιλμογραφία του – μεταφέροντας το βιβλίο του Sir Laurens Van Der Post «The Seed And The Sower». Υλικό του είναι η ιαπωνική κουλτούρα, η εξουσία και οι συνακόλουθες της σχέσεις καταπιεστή και θύματος και οι πολιτισμικές διαφορές Δύσης και Ανατολής.
Στα πρότυπα της «Γέφυρας του Ποταμού Κβάι» λοιπόν, αντιπαραθέτει ήθη, συστήματα αξιών και πολεμικές φιλοσοφίες με έναν άμεσο, σαφή τρόπο. Η σύγκρουση των δύο πολιτισμών ξεπερνά το σενάριο και γίνεται εμφανής με τη σύγκρουση των δύο «σχολών» υποκριτικής. Από τη μία έχεις το Μπάουι με τη βρετανική στωικότητα που δεν απομακρύνεται από μια ρεαλιστική αντιμετώπιση του ρόλου και από την άλλη τις ερμηνείες του Κιτάνο και του Σακαμότο που χαρακτηρίζονται από μια επιτήδευση και υπερβολή, σα να είναι βγαλμένες από κάποια παράσταση θεάτρου kabuki. Ενδιαφέρουσα η συνεύρεση των δύο αυτών στιλ και η αντίθεση στους ερμηνευτικούς κώδικες των ηθοποιών.
Ο σκηνοθέτης θίγει παράλληλα θέματα, όπως η βία, η σεξουαλική ταυτότητα και η κοινωνική παρουσία ως σκηνοθετημένος ρόλος. Παίζει με τα ταμπού του μέσου θεατή, χωρίς από την άλλη να είναι φειδωλός με τις αυθεντικά συγκινησιακές στιγμές που προσφέρει απλόχερα προς κατανάλωση χαρτομάντιλων. Είναι σαφείς οι ενδείξεις μιας ομοφυλοφιλικής έλξης μεταξύ του Βρετανού στρατιώτη και του Ιάπωνα Γιονόι αλλά αυτό δεν έρχεται να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον του θεατή σε βάρος του συνόλου της ταινίας.
Οι δύο πρωταγωνιστές-ροκ σταρ αποδεικνύονται εξαιρετική επιλογή, όπως και η αξέχαστη, βραβευμένη με Bafta μουσική επένδυση του Ρουίτσι Σακαμότο.
Η ταινία αντιπαραθέτει τη στρατιωτική ακαμψία της παράδοσης με την ανθρωπιά, την απόλυτη χιμαιρική αντίληψη του ανδρισμού και της τιμής με τις συναισθηματικές και σεξουαλικές αδυναμίες θυμίζοντας πως σε ακραίες καταστάσεις οι άνθρωποι φτιάχνουν κανόνες τους οποίους ξεχνάνε, παραβαίνουν και εφαρμόζουν κατά βούληση.

Αυτοδιαχειριζόμενος κοινωνικός χώρος «σβούρα»
Σίνα 37, Κόρινθος

facebook & blog

Febrouarios2016.jpg

 

Πληροφορίες

This entry was posted on 1 Φεβρουαρίου 2016 by in 02/02/2016,Κινηματογράφος,Κορινθία and tagged .

Πλοήγηση

Όλες οι κατηγορίες με πλήθος άρθρων – Αναζητήστε παλιά ημερομηνία

Pelopolitismos στο Twitter

Επικοινωνήστε μαζί μας…

pelopolitismos. wordpress@gmail.com

Εισάγετε το email σας για εγγραφή στην υπηρεσία αποστολής ειδοποιήσεων μέσω email για νέες δημοσιεύσεις.

Μαζί με 5.400 ακόμα followers

Αρέσει σε %d bloggers: